Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Een hart voor borstvoeding

Limburg wil zoveel mogelijk moeders overtuigen om de stap naar borstvoeding te zetten én om het zolang mogelijk vol te houden.

Een positief, realistisch beeld van borstvoeding kan vele jonge mama's over de streep trekken. Een schouderklopje van de maatschappij kan hen helpen om het langer vol te houden.

Daarom lanceren de Provinciale Dienst Gezondheid, de Limburgse Logo's en Kind & Gezin de campagne 'Limburg heeft een hart voor borstvoeding'. Tia Hellebaut is meter van de campagne. Het borstvoedingsmagazine 'A la carte', de portaalsite www.puurmama.be en het borstvoedingslabel voor restauranthouders steunen de campagne.

Lekker gezond, puur mama

Het magazine 'A la carte' wil jonge mama's en papa's – ook voor de bevalling – informeren over alles wat bij borstvoeding komt kijken.

De pro's, maar ook de contra's. We willen een eerlijk beeld schetsen en niet met de vinger wijzen naar mama's die geen borstvoeding (kunnen) geven.

'A la carte' wordt verspreid via onder andere Kind & Gezin en gynaecologen, vroedvrouwen, lactatiekundigen enz. 'A la carte' kan ook besteld wodren via de portaalsite www.puurmama.be.

Borstvoedingslabel voor restauranthouders

  • Restaurants kunnen jonge mama's een warm welkom geven met een sticker 'Hier kan je baby rustig eten'.
    Dat label wordt uitgereikt door de provincie Limburg en Horeca Limburg, aan zaken die:
    een rustige plek bieden om borstvoeding te geven.
  • een ruimte hebben om de baby te verschonen.
  • de jonge mama een gratis glaasje water aanbieden (het is erg belangrijk om vocht aan te vullen na de voeding).

De provincie geeft zelf het goede voorbeeld

Voortaan zullen vrouwelijke personeelsleden dienstvrijstelling krijgen om borstvoeding te geven op het werk. Bovendien
krijgen zowel personeelsleden als bezoekers daarvoor een een rustig plekje aangeboden.