Ouders besparen niet op babyverzorging

In crisistijd zullen ouders met een baby in huis niet besparen op de verzorging van hun kleine spruit. Uit een onderzoek van bol.com blijkt namelijk dat er nauwelijks bespaard wordt op verzorgingsartikelen, luiers en crème voor zachte billetjes. Toch probeert de Belg hier en daar wel te besparen als het op de uitgaven van hun kroost aankomt.

Enkele opvallende cijfers uit het onderzoek:

  • meer dan de helft van de jonge ouders geeft minder geld uit aan kant-en-klaar maaltijden
     
  • een kwart bespaart dan weer op babyspeelgoed
     
  • jonge ouders hebben tot 1.000 euro aan babyartikelen (zoals bv een bedje en kinderwagen) uitgegeven nog voor de baby er effectief is
     
  • ouders besparen niet op verzorgingsproducten omdat "goed voor je baby zorgen" essentiëler is dan het nieuwste wiegje of het hipste speelgoed
     
  • 10% van de jonge ouders shoppen trouwens online om op die manier te besparen
     
  • 43,6% koopt online omdat de prijzen van babyartikelen er makkelijker te vergelijken zijn
     
  • 42,6% vindt het dan weer handig dat ze bij online shoppen niet hoeven te sleuren met zware artikelen omdat alles aan huis geleverd wordt
     
  • 1 op 3 ouders kiest dan weer voor online shoppen om tijd te besparen en zo meer quality time te spenderen met het gezin

Op bol.com zijn ondertussen meer dan 11.000 babyartikelen terug te vinden, variërend van babyshampoo tot kinderwagens. Luiers zijn het meest populaire artikel van de online shop.

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."