Eva’s waarden

Comeva is het gezamenlijke project van de magazines Libelle, Flair, Feeling, evita, Milo en GLAM*IT. Comeva luistert en geeft elke vrouw een stem. Comeva legde voor het vierde jaar op rij het oor te luisteren bij vrouwen en mannen. Dit jaar lag de focus op normen en waarden.

Eva vindt nog steeds dat de zachtere waarden primeren en dat mensen die zich inzetten voor anderen die zich inzetten voor anderen respect verdienen. Maar Eva is vandaag duidelijk ook niet meer de vrouw die énkel het gezin op de eerste plaats zet. Het is een vrouw die streeft naar onafhankelijkheid én respect.

Eva is een vrouw die status, een goedbetaalde job, geld en prestige belangrijk vindt. Het is opvallend dat deze trend nog nadrukkelijker aanwezig is bij vrouwen jonger dan 35 jaar. Ambitieus en gedreven zijn lijkt, zeker voor jonge vrouwen, niet langer fout.

Dit was al eeuwen niet zo voor mannen, maar anno 2008 duidelijk ook niet meer voor vrouwen!

Is dit een positieve evolutie?
Ja! Want…
In 28% van de gezinnen is vandaag de vrouw de grootste kostwinner. In het gezin mét kinderen tussen 3-15 jaar werkt nog steeds 46% van de vrouwen deeltijds versus 3% van de mannen. In dit 1,5 kostwinners model ontstaat al gauw een loonkloof tussen man en vrouw. 
In 85% van de alleenstaande gezinnen staat een alleenstaande vrouw aan het hoofd.
Het is zoeken naar een nieuwe balans tussen man en vrouw! 

Comeva

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."