Kinderwens? Pas je boodschappenlijstje aan!

©iStock
Wist je dat voeding een directe invloed op je vruchtbaarheid heeft? Met de juiste voeding kun je de kans op een zwangerschap vergroten. Wil je graag mama worden? Gooi dit dan in je winkelkarretje!

Natuurlijk zijn er, naast voeding, nog andere factoren die de vruchtbaarheid beïnvloeden, maar alle beetjes helpen, niet waar?

Drie categorieën

Vruchtbaarheidsvoedsel kan in drie categorieën onderverdeeld worden:

  • voeding rijk aan flavonoïden,
  • voeding met een hoog alkalinegehalte
  • en libido-opwekkende voeding.

Het zijn bepaalde stoffen in deze voeding die een boost geven aan je vruchtbaarheid.

Veel flavonoïden

Flavonoïden beschermen je lichaam tegen schadelijke vrije radicalen. Ze veroorzaken schade aan het bindweefsel en werken lichamelijke veroudering in de hand. Om je lichaam te beschermen, zet je best regelmatig dit op je menu:

  • Tomaten
  • Groene paprika
  • Broccoli
  • Boerenkool
  • Spinazie
  • Blauwe bessen
  • Sinaasappelen
  • Druiven
  • Kersen
  • Pruimen
  • Perziken

Hoog alkalinegehalte

Een vruchtbaar voedingspatroon is rijk aan voedsel met een hoog alkalinegehalte. Dit zorgt voor een gezonde afscheiding bij de vrouw. Alkaline zit in:

  • Aardappelen
  • Appelen
  • Asperges
  • Broccoli
  • Wortelen
  • Selderij
  • Kool
  • Kersen
  • Mango’s
  • Olijven
  • Perziken
  • Uien
  • Bamboescheuten

Libido-opwekkende voeding

Wil je ook je libido wat verhogen? Ook dan kan voeding een handje helpen. Wetenschappelijk bewezen is het niet echt, maar door de hoeveelheid vitaminen en mineralen die in deze voedingsmiddelen zitten, zijn ze sowieso een aanrader voor je gezondheid. Dit vruchtbaarheidsvoedsel staat bekend als libido-opwekkend:

  • Avocado
  • Oesters
  • Bananen
  • Asperges
  • Vijgen
  • Meloenen
  • Amandelen
  • Knoflook

Bron: gezond.be

Lees ook:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief (onderaan de homepage) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!