Voel je goed in je buik

Meer dan de helft van de Belgen beslist niet met zijn hoofd, maar met zijn buik .

Activia van Danone bracht de invloed van de buik in kaart bij meer dan 1000 Belgische mannen en vrouwen. De buik is een belangrijke barometer, maar het is een graadmeter voor hoe je je voelt en het is een vat vol emoties.

De buik is het centrum van emotiesvoor 35 procent van de Belgen. Het is voor 26 procent van de Belgen het centrum van intuïtie. Vele Belgen zijn zich dus bewust van het 'buikgevoel'.

Welke emoties voelen we dan in onze buik? 80 procent van de ondervraagden, zegt stresste voelen in de buik. Bij 74 procent gaat het om ongerustheiden 65 procent voelt angstin de buik.

Wat doen we nu om onze buik te belonen ? De meeste Belgen etenregelmatig gezondom hun buik een plezier te doen. Anderen gaan soms snoepen en chocolade eten en nog anderen gaan regelmatig sporten.

En hoe voelen mensen zich goed in hun buik? Dat verschilt sterk bij mannen en vrouwen. Vrouwen letten eerder op voeding en drank en dragen aangepaste kledij. Mannen gaan sporten om een beter buikgevoel te krijgen.

De Belgen hebben ook met complexente kampen over hun buik. Het is met voorsprong het lichaamsdeel waar ze het minst tevreden over zijn.

Een slankere en mooie buik staan bovenaan het verlanglijstje van de Belg. Maar vooral een buik in balans is van cruciaal belang. De Belg droomt dus van een evenwichtige, slanke en mooie buik waarmee ze kunnen uitpakken. Vrouwen willen dit nog iets fanatieker dan de Belgische mannen.

Meer informatie vind je op www.activia.be
 

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."