Reclamestunt

Door -
Werd je de voorbije dagen op het internet opgeschrikt door een filmpje van een kind aan de drugs bij een oppas? Dit blijkt een reclamestunt...

Een zogezegde “stiekem gefilmde opname” veroorzaakte de voorbije dagen commotie op nieuwssites en diverse fora. In het filmpje is een kind te zien dat drugs gebruikt terwijl een babysit niet of nauwelijks onder de indruk lijkt te zijn. Het gaat om een zogeheten ‘guerilla-stunt’ van GreenJump.nl

Het is een zorgvuldig geregisseerde stunt om ouders te wijzen op gevaren van gif in baby- en kinderproducten. Green Jump is een webshop die voor 100% gefocust is op biologische en gifvrije producten voor baby’s en kinderen. 

Het bewuste filmpje is inmiddels door meer dan 150.000 mensen bekeken en werd door diverse nationale en internationale media opgepikt. Het veroorzaakte een storm van verontwaardiging onder mensen die zich boos maakten om de drugs in de buurt van het kindje.

Initiatiefnemer Manon Gagic van Green Jump spreekt van een geslaagde actie: “Met een budget van vrijwel nul, heeft een drastische aanpak als deze het grootste effect. We hebben best een tijd getwijfeld want natuurlijk kun je alcohol, sigaretten en drugs niet echt vergelijken met de giftige stoffen die in baby- en kinderproducten zitten. Tegelijkertijd zitten er in onverwacht veel alledaagse baby- en kinderspullen giftige stoffen die op de langere termijn absoluut erg schadelijk voor de gezondheid zijn, zeker voor kleine kinderen. Wij willen hier graag meer aandacht voor. We hopen dat we op deze manier ouders wat bewuster gemaakt hebben van risico’s die kleven aan hele normale producten die in Nederland gewoon te koop zijn”.