Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Ontroerend mooi: reclamespot van Dreamland rekent af met eeuwenoud cliché

Is je kindje ook al aan het knippen en plakken geslagen om (ruimschoots) op tijd de enige echte Sinterklaasbrief klaar te krijgen? Dan moet je zeker eens naar deze mooie reclamespot van Dreamland kijken waarin eindelijk afgerekend wordt met een eeuwenoud cliché (en helaas nog een taboe). Wij pinkten alvast een traantje van ontroering weg!

Heb jij het in jeugd gezien? Reclame waarin jongens poppen verzorgen of meisjes die met autootjes over een speelgoedracebaan knallen? Wij niet! Misschien daarom dat we als jong meisje standaard naar roze en zacht speelgoed grepen.

Taboes doorbreken

Want stereotype reclame is namelijk bepalender dan we allemaal denken. En dat heeft ook Dreamland eindelijk begrepen! Zij pakken uit met een reclamespot waarin we drie broers zien die bezig zijn aan hun Sintbrief. Terwijl twee van de drie broers resoluut kiezen voor ‘stoer’ speelgoed, zie je het derde broertje twijfelend naar een mooie pop kijken. Stiekem in zijn bedje knipt hij de poppenprent uit maar verfrommeld zijn brief toch op het laatste moment. Nergens voor nodig, zo blijkt de volgende ochtend! Kijk zelf maar:

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

©Youtube

En jij? Wat vind jij van deze gender-doorbrekende spot?

Lees meer: