Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Haarverlies na uw bevalling? Een vitamineboost brengt redding!

Advertorial Lijkt het sinds de geboorte van uw baby elke dag wel een ‘bad hair day’? Maakte dat mooie, glanzende haar van tijdens uw zwangerschap stilaan plaats voor een doffe en futloze haardos? Tijd om uw haar een vitamineboost te geven. Net als onze huid moeten we ons haar zowel van binnen- als van buitenuit voeden opdat het in optimale conditie zou zijn. En dat geldt zeker voor wie pas mama is geworden. Hormonale veranderingen, vermoeidheid en stress leiden tot tijdelijk haarverlies of ‘telogeen effluvium’. Met een aangepaste behandeling en een evenwichtige voeding rijk aan vitaminen en andere voedingsstoffen zien we gelukkig al na een paar weken opnieuw meer groeikracht, volume en energie.

De allerbeste vitaminen en voedingsstoffen tegen haaruitval 

Hoofdhaar, nagels en lichaamshaar (‘phanères’) zijn rijk aan keratine. Een regelmatige aanvoer van deze elementen zorgt dat ze goed groeien:

  • Vitamine B2: draagt bij tot de energieproductie van de cellen. Vitamine B2 zit in granen (vlies en kiem), kalfslever, vis, melk en eieren.
  • Vitamine B5: heeft hydraterende en ontstekingswerende eigenschappen en stimuleert de haargroei. Vitamine B5 zit in knolselder, bloemkool, look, avocado, hazelnoten en andere noten.
  • Vitamine B6: is actief in de synthese van cysteïne (basiselement van keratine) en helpt zo mee aan de opbouw van haarvezels en sterke nagels. Vitamine B6 zit in gevogelte, gedroogde banaan, zonnebloempitten, kool, spinazie en tomaten.
  • Vitamine B8: is een zwavelrijke vitamine die een rol speelt in het metabolisme van de aminozuren die deel uitmaken van de samenstelling van keratine. Vitamine B8 zit in biergist, champignons, peulvruchten, groene kool, amandelen, tomaten en kiemzaad.
  • Vitamine C en E: zijn antioxiderende vitaminen die de cellen beschermen tegen oxidatieve stress en vrije radicalen. Vitamine C zit in paprika’s, kiwi’s, sinaasappelen, broccoli, spruitjes, aardbeien … Vitamine E vinden we vooral in tarwekiemolie en noten.
  • Zink: draagt – als element in de synthese van keratine – bij tot de groei en het onderhoud van haar en nagels. Zink zit in oesters, kalfslever, rundvlees en zeevruchten.

Voeden van binnenuit

Vraag raad aan uw apotheker voor een extra energieboost. Phytophanère, al 40 jaar hét nummer 1* voedingssupplement voor haar en nagels van Phyto, levert het haar al het nodige voor meer kracht, groei en volume. De natuurlijke formule op basis van plantenextracten, vitamine B, C en E, zink en bernagieolie kan ook preventief worden gebruikt tijdens de zwangerschap (vanaf de 3e maand) en tijdens de borstvoedingsperiode. Leuke extra: Phytophanère heeft ook een impact op de kwaliteit van de nagels. Voor sterke en gezonde nagels! Phytophanère, Phyto: Aanbevolen verkoopprijs € 36,50 promotieformaat (2 maanden kopen, 2 maanden gratis).   Verkrijgbaar in de apotheek en drogisterij. Meer info op Phyto-Paris.be.  *Bron IQVIA – totale omzet voor Frankrijk, Italië, Spanje, België en Duitsland – juli 2019/juni 2020