Gastblog #momlife: Fruity Smoothie

Ik weet niet hoe dat met jullie is, maar zodra de lente tropische temperaturen bereikt, heb ik enkel nog zin in frisse smaken om te eten en drinken.  De smoothie is dan ook niet uit mijn dagelijkse menu weg te denken. Er zijn zoveel varianten dat je elke dag voor een nieuwe smaak kan gaan.

Het is ook de manier bij uitstek om je -niet zo fruit lustende- kinderen toch hun dagelijkse dosis te doen eten zonder dat ze het eigenlijk zelf beseffen. Waar anders langs alle kanten klinkt dat ze geen fruit lusten, staan ze hier in de rij te dringen voor een smoothie.

En het leukste van al? Het duurt maar twee minuten om er eentje klaar te maken!

Dit heb je nodig voor 1 smoothie:

-100 à 125ml (vanille) soyamelk melk, drink yoghurt,… (ik blend eerst het fruit en voeg daarna de melk toe tot 250ml)
-een halve banaan
+
-een handvol bessen (frambozen, bosbessen,..)
of/en
-4 grote aardbeien
of/en
-1 kiwi
-… de mogelijkheden zijn eindeloos en hangen ook een beetje af van persoonlijke voorkeur

Indien je geen melkproducten verdraagt, kan je zoals mij soya producten gebruiken, Alpro heeft bijvoorbeeld een breed gamma, maar ook in je lokale supermarkt zijn soya producten niet meer weg te denken. Verder kan je ook gebruik maken van rijstmelk, kokosmelk en zoveel meer. Je maakt de smoothie zo zoet je zelf wil. Alles hangt af van je persoonlijke smaak/voorkeur.

Je gooit alles even de blender in, giet het in een mooie smoothie beker ( ik vond deze bij Hema) en zet ze daarna een tijdje te koelen zodat ze lekker fris zijn.

De perfecte after school snack voor je kids én een heerlijke tussendoor voor jezelf op een drukke werkdag. Of je scoort er bij de volgende brunch met vriendinnen hoge punten mee want: gezond en helemaal Instagram-proof 😉

Auteur: Carina van #momlife

Volg hier de superleuke blog van #momlife!

Lees ook:

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here