9 manieren om je lichaam summerproof te maken

@GettyImages
De zomer is in het land en dat betekent jurkjes-, shortjes- en sandalentijd! Voel jij je nog niet helemaal klaar om zoveel bloots te tonen? Met deze 9 tips ben je in no-time summerproof!

1. Werk aan je kleurtje

Witte velletjes kunnen ook enorm mooi zijn, maar een bruin tintje ziet er in de zomermaanden toch vaak net iets flatterender uit. Onzuiverheden, adertjes, cellulitis en striemen vallen minder op als je bruiner bent dus… fake it ’till you make it!

2. Verzorg je voeten

Je voeten hebben al die maanden verstopt gezeten in dikke sokken en schoenen en mogen nu eindelijk weer eens de buitenlucht in. Zorg er dan wel voor dat ze ook echt gezien mógen worden. Boek een afspraak met de pedicure of ga zelf aan de slag. Vijl eelt weg en smeer je voeten dagelijks in met een crème die ze lekker zacht houdt. Werk af met een kleurrijk laagje nagellak.

3. Eet jezelf mooi!

Door gezond te eten voel jij je vast ook een stuk zekerder over je lichaam. Eet jezelf blij met de volgende tips:

  • Eet wat je lekker vindt maar doe het met mate.
  • Koolhydraatrijk voedsel zoals pasta, rijst, brood en aardappels kun je beter laten staan, Deze geven je namelijk een opgeblazen gevoel en dus een bollere buik.
  • Eet twee stuks fruit per dag en en wees niet bang om te overdrijven met groenten.
  • Gezonde vetten maken je niet dik. Ze helpen je juist om af te vallen en een slanke lijn te behouden. Wees daarom niet bang voor vetten en geniet van gezond vet eten zoals noten, vis en avocado’s.
  • Matig met zout. Zout houdt vocht vast en laat je dikker lijken.

4. Gladde beentjes

Laat je professioneel ontharen, zodat je een paar weken verzekerd bent van een glad huidje zonder stoppels.

5. Verwen jezelf met een nieuwe look

Breng een bezoekje aan de kapper en laat jezelf een zomers kapsel aanmeten. Een leuk kort kopje kan in de zomer namelijk heerlijk luchtig zijn én het is nog hip ook!

6. Ga shoppen

Shop de juiste kleding voor jouw postuur. Als je problemen hebt met bepaalde delen van je lichaam, probeer dan de nadruk te leggen op je mooie punten.

  • Heb je bijvoorbeeld een wat dikkere buik, trek dan sowieso geen horizontale strepen aan, koop een hogere broek en leg de focus op je decolleté.
  • Integreer prints in je kleerkast. Een kort jurkje met hevige print camoufleert bijvoorbeeld een blubberbuikje, terwijl het je lange stelten extra benadrukt.
  • Hakken verslanken onze benen. Kies voor een hoge, brede hak. Die doen je benen er niet alleen fijner uitzien, ze zitten ook bijna net zo comfortabel als onze favoriete sneakers. Bijna.

7. Beweeg

Geen zin om de sportschool te bezoeken? Zorg dagelijks voor wat extra beweging.

  • Doe zo veel mogelijk te voet of per fiets
  • Ruil de lift in voor de trap
  • Ga wat vaker staan. Is dat lastig omdat je kantoorwerk doet? Een zit-sta bureau is een geweldige investering
  • Doe dagelijks een korte workout. Download een motiverende app die je dagelijks opvolgt.
  • Geen tijd is geen excuus. Als je de wekker tien minuutjes eerder zet, heb je al even gesport voor je dag begint. Een heerlijke positieve start van je dag die je energie geeft.

8. Drink je slank

Anderhalve liter water drinken is goed voor alles, ook voor je lijn. Maar volgens een recente studie is er nog een leukere manier om aan ons lijf te werken. Blijkbaar zijn twee wijntjes voor het slapengaan ideaal om af te slanken aan je taille. En wie zijn wij om de ‘wetenschap’ tegen te spreken?

9. Geef cellulite geen kans

Last van cellulite? Helemaal weg gaat die natuurlijk nooit, maar een goed anticelluliteproduct werkt wel degelijk. Wel volhouden en élke dag smeren en masseren!

Lees ook:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief (onderaan de homepage) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!