Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

5 tips tegen zwaarlijvigheid bij kinderen

In Amerika kampen miljoenen kinderen met overgewicht. Dit zorgt er niet alleen voor dat ze het niet makkelijk hebben in hun jonge leven, maar ook dat ze later meer kans hebben op suikerziekte. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw kind minder kans loopt op obesitas?

Beloon niet met eten

Iedereen bezondigd zich wel eens aan deze regel, maar probeer je kind niet altijd te belonen door hem of haar iets lekkers te beloven. Heeft jouw kind geregeld een beloning nodig om iets gedaan te krijgen? Zorg dan voor kleine presentjes in plaats van snoepjes of koeken.

Geef het goede voorbeeld

Neem jij geregeld je toevlucht tot de koekenkast? Of stop je meer dan eens per dag een snoepje in de mond? Dan is het niet mer dan normaal dat ook jouw kinderen dit doen. Wil je graag dat jouw kinderen gezonder door het leven gaan? Geef dan zelf het goede voorbeeld!

Moedig sport aan

Zoek een activiteit die je zoon of dochter op het lijf geschreven is zodat hij of zij meer gaat bewegen. Of het nu gaat over voetbal of samen wandelen in het bos… Moedig bewegen zoveel mogelijk aan.

Eet je bord leeg

“Eet je bord leeg,” zeggen we wel eens tijdens de maaltijd. Maar wist je dat dit eigenlijk een foute reflex is? Het ene kind eet nu eenmaal meer of minder dan het andere. Wanneer je kind voldoende heeft, laat het dan stoppen. Het bordje hoeft niet per se leeg te zijn.

Beperk televisiekijken

Televisie kijken of computerspelletjes spelen kan natuurlijk geen kwaad, maar zorg ervoor dat je kind niet té veel tijd voor het scherm doorbrengt. Hoe meer tijd ze voor de televisie of computer besteden, hoe minder tijd ze buiten spelen. En buiten spelen zorgt nu eenmaal voor meer beweging!

LEES OOK

Zo doet deze mama haar kind gezond eten

4 misverstanden over gezond eten

Moeilijke eter in huis? Dit zijn onze tips