Extra calorieën opnemen tijdens je zwangerschap

Door -
Wie zwanger is moet voor 2 eten, of dat wordt toch vaak gezegd. Het is waar dat je extra calorieën moet opnemen maar écht voor 2 eten is licht overdreven. Je kan ook eenvoudig en gezond deze extra calorieën opnemen.

Extra calorieën eten doe je zo

Voornamelijk in het tweede en derde semester wordt aangeraden om per dag zo’n 300 calorieën extra te consumeren. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van het gewicht van je baby, overleg dus steeds met je arts over een eventueel dieet. Als zwangere vrouw kan je vaak niet weerstaan aan verleidingen maar probeer deze calorieën toch op een gezonde manier op te nemen. Hierbij enkele tips.

  1. Start de dag goed

Je hebt het al vaak gehoord, het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Ook als je zwanger bent is dit zo, start de dag met een uitgebreid en gevarieerd ontbijt. Zo heb je meteen al je eerste calorieën binnen.

 

Last van ochtendmisselijkheid? Probeer eens zoute toastjes met een gemberdrankje als ontbijt. Hopelijk voel je je snel beter.

  1. Een gezond 10-uurtje

Een banaan met pindakaas en honing. Snijd een banaan in 2 en smeer er pindakaas en honing op. Een echte caloriebom maar wel een gezonde.
Geen zin in een stuk fruit? Kies dan voor yoghurt gemengd met granen of  noten. Voor de echte zoetebekken kan je er ook nog chocolade onder mengen.

  1. Dessert

Ook bij het dessert is het de truc om de juiste combinaties te maken om snel veel calorieën op te nemen. Wat dacht je van een rijstwafel met karamel, amandelboter en aardbeien? Probeer in elk geval telkens iets zoet met een portie fruit te combineren.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten