62 % van de ouders kiest voor duurzaam speelgoed
Uit marktonderzoek blijkt dat ouders het liefst kiezen voor veilig speelgoed dat jarenlang mee kan gaan. Speelgoed moet vele enthousiaste kinderhanden trotseren!
945 ouders van kinderen tussen 0 en 11 jaar werden ondervraagd. Spontaan denken de meeste mensen aan stevigheid. Ecologie en ethische werkomstandigheden worden weinig vernoemd.
Ouders kopen voor hun kinderen vooral speelgoed dat ze veilig vinden. Voor 38 % van de ondervraagde ouders is veiligheid de belangrijkste voorwaarde bij de aankoop van een nieuw speeltje. Speelplezier (15 %) en educatieve waarde (12 %) vervolledigen de top 3.
70 % van de ouders vindt het belangrijk dat speelgoed omschreven wordt als duurzaam. Voor hen betekent dat stevig en veilig. Vaak wordt ook vermeld dat speelgoed verschillende kinderen of zelfs generaties lang moet kunnen meegaan.
Bouwspellen zoals Lego worden het vaakst als duurzaam omschreven (72 %). Ook Playmobil wordt regelmatig vernoemd. Houten speelgoed, gezelschapsspellen, fietsjes en loopwagens vullen het lijstje aan. 91 % van de ouders koopt graag duurzaam speelgoed voor zijn kroost.
Dit alles blijkt uit een marktonderzoek dat DreamLand liet uitvoeren door IPSOS (The Innovation and Brand Research Specialists) over de betekenis van duurzaam speelgoed.