Baby’s lijden niet onder de financiële crisis
De Belgische babymarkt heeft niet te lijden onder de huidige financiële crisis. Enerzijds was er in 2008 opnieuw een merkbare toename van het geboortecijfer, anderzijds leveren de ouders niet in op hun uitgaven voor babyartikelen. Zo is er naast de praktische kant vooral veel aandacht voor design en milieu.
Het toenemende milieubewustzijn zet zich ook door in babyartikelen. Jonge ouders stellen zich meer vragen rond de toekomst van hun kind en verruimen hun horizon. Niet enkel het ‘hier en nu’ is belangrijk, maar ook de wereld waarin hun kinderen zullen opgroeien en volwassen worden wordt een prioriteit. Jonge ouders kiezen dus bewust kiezen voor ecologische artikelen. DreamBaby lanceert bijvoorbeeld een Naturaline-collectie om aan die stijgende vraag te beantwoorden.
Naturaline-babykleertjes zijn vervaardigd uit eerlijk geproduceerd textiel uit biologisch katoen. Deze hele collectie voldoet aan de hoogste eisen op vlak van grondstoffen, producenten, fairness en kwaliteit.
Ook populair tegenwoordig is bamboe. Wie voor bamboe kiest, kiest niet enkel voor meer comfort, maar ook voor een beter leefmilieu. Bamboe is een natuurlijke herwinbare grondstof waarvoor bij de verbouwing geen pesticiden worden gebruikt. DreamBaby brengt in dit gamma het Hé Bamboo dekentje.