6 oefeningen om de bevalling op te wekken

Door -
weeën opwekken
© Shutterstock
Tegen het einde van de zwangerschap vinden veel vrouwen dat het welletjes is geweest en dat de baby nu wel mag komen. Hier zijn alvast enkele oefeningen die je kunt doen om de bevalling op te wekken.

Gezwollen voeten, slapeloze nachten, zure oprispingen… je kunt het een zwangere vrouw niet kwalijk nemen dat ze de bevalling zo snel mogelijk achter de rug wil hebben. Ben je 40 of 41 weken zwanger en wil je de bevalling opwekken? Misschien helpen deze truucjes wel:

1. Seks

Een orgasme stimuleert de samentrekking van de baarmoeder en het sperma verzacht de baarmoederhals.

2. Wandelen

Een dagelijkse wandeling is niet alleen goed voor je gezondheid, maar het kan ook helpen om je baby te doen zakken.

3. Tepels stimuleren

Met je vingers of borstkolf je tepels stimuleren kan helpen om weeën op te wekken.

4. Squats

Door squats te doen, verbreed je je bekken, wat op zich al een goede voorbereiding is op de bevalling. Door de hurkbeweging wordt je baby bovendien ook meer naar beneden geduwd. Sommige zwangere vrouwen kunnen hun bevalling opwekken door 5 minuten, meerdere keren per dag te squatten.

5. Fitnessbal

Fitnessinstructeurs raden aan om tijdens het laatste trimester veel oefeningen te doen op een fitnessbal. Door rustig met je bekken over de bal te rollen, help je de rug- en heupspieren ontspannen. Deze bewegingen ‘duwen’ de baby ook meer naar beneden.

6. Gymnastiek

We bedoelen geen marathon lopen of crossfit, maar kies voor oefeningen met een lage impact. Doe rustige bewegingen, zoals yoga-poses bijvoorbeeld.

Ook interessant:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief (onderaan de homepage) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here