7 tips tegen zwangerschapsmisselijkheid

Door -
zwangerschapsmisselijkheid
© Getty Images
Vrouwen die in verwachting zijn, krijgen vaak te maken met zwangerschapsmisselijkheid. Maar geen nood, je hoeft geen negen maanden af te zien. Hier zijn enkele tips om de misselijkheid te bestrijden!

Weg met zwangerschapsmisselijkheid!

Zoals iedere vrouw anders is, verloopt ook iedere zwangerschap op een andere manier. Niet alle mama’s in spe hebben (evenveel) last van zwangerschapsmisselijkheid. Daarom kan je verschillende remedies uitproberen tot je er een gevonden hebt voor jou het beste werkt. Bij sommigen is dat een grote kom kippenbouillon en bij anderen is het een zakje chips. Wat we je alvast wel kunnen aanraden, is het eten van kleine maaltijden doorheen de dag. Als je honger hebt, wordt je namelijk sneller misselijk. En als dit toch niet helpt, kan je een van volgende tips proberen:

  1. Maak waterijsjes

    Het klinkt raar, maar het is een manier om goed gehydrateerd te blijven als je de hele dag moet overgeven. Kies wel voor suikervrije dranken. Drink sowieso anderhalve liter water per dag om niet geconstipeerd te geraken. 

  2. Drink water met citroen

    De geur van citroen helpt om misselijkheid te verminderen. Water met wat citroensap is daarnaast ook een manier om vitaminen binnen te krijgen als je geen zin hebt om fruit te eten.

  3. Probeer eens wat munt

    Munt is een natuurlijke remedie tegen misselijkheid. Tegenwoordig zijn er talloze producten met munt zoals kauwgom, keelpastilles of muntthee.

  4. Eet crackers 

    ‘s Ochtends kun je proberen om een cracker te eten voor je opstaat. Het is licht verteerbaar en ligt dus niet op de maag. In de namiddag kan je ook appelschijfjes met pindakaas eten als snack.

  5. Drink lauw water met ciderazijn

    Het is een middel dat steeds populairder wordt bij zwangere vrouwen: een glas lauw water met enkele lepels ciderazijn drinken om het gevoel van overgeven te verminderen. Als je niet zo van die smaak houdt, kan je ook enkele lepels honing toevoegen.

  6. Doe wat gember in je water

    Doe wat verse gember in een fles water, laat het koud worden in de koelkast en haal daarna de gember eruit. Het is een veelgebruikt middel uit in China.

  7. Snoep een handvol noten

    Een handvol gepelde walnoten kan bij sommige zwangere vrouwen ook wonderen doen.

Nog eettips van de ervaringsdeskundigen

Dit hielp vrouwen ook bij zwangerschapsmisselijkheid:

  • Vanillepudding
  • Bananen
  • Dikke yoghurt
  • Cola op de nuchtere maag
  • Tucjes of chips
  • Bouillon
  • Melk of chocolademelk
  • Avocado

PS Probeer ook sterke etensgeuren te vermijden of nog beter: laat iemand anders voor je koken :-).

Lees meer:

Volg ons op FacebookInstagramPinterest en schrijf je in op onze nieuwsbrief (onderaan de homepage) om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!